Chińskie gry integrują globalnych graczy

5 stycznia ukazała się uaktualniona wersja gry Genshin Impact, wzbogacona o dwie nowe postacie dodane do wirtualnego świata fantasy, w tym „Yun Jin”, przedstawioną jako chińską śpiewaczkę operową.

Na potrzeby premiery śpiewaczka z Opery Pekińskiej zaśpiewała stworzoną dla postaci arię, a klip z występem uzyskał ponad 1,7 miliona wyświetleń w ciągu pięciu dni na oficjalnym kanale gry na platformie YouTube.

Poprzedni film wideo, który ukazał się rok temu, prezentujący postać „Zhongli”, uzyskał prawie 25 milionów wyświetleń.

Sukces Genshin Impact to wynik integracji tradycyjnej chińskiej kultury i świeżego podejścia do jej prezentacji.

Oprócz elementu chińskiej opery, gracze mogą również posłuchać muzyki w tle granej na tradycyjnych chińskich instrumentach i wędrować po znanych na całym świecie atrakcjach turystycznych Chin, z którymi miHoYo zawarło umowy o współpracy.

Genshin Impact to fabularna gra akcji produkcji chińskiego studia miHoYo. Premiera tytułu odbyła się we wrześniu 2020 roku.

Jest to produkcja z otwartym światem – oznacza to, że gracze mają możliwość swobodnej eksploracji nowych terenów. Mogą także wchodzić w interakcje tak z elementami gry, jak i innymi graczami w sposób mało zależny od postępów w fabule.

Stworzone przez Chiny gry zarobiły w zeszłym roku ponad 18 miliardów dolarów w sprzedaży zagranicznej, co oznacza wzrost o około 16,6 procent rok do roku, z czego Stany Zjednoczone, Japonia i Republika Korei zapewniają ponad 58 procent zbytu.

Integracja chińskiej kultury z grami stała się trendem. Rise of Kingdoms, kolejna chińska gra rdzennych mieszkańców, pokazuje elementy starożytnej chińskiej armii i przedstawia światu słynne postacie, takie jak Cao Cao i Guan Yu.

Arena of Valor zaprojektowała kilka postaci, jednocześnie dostosowując chińskie elementy kulturowe i zorganizowała zajęcia offline, aby umożliwić graczom poznanie chińskiej kaligrafii i konwencji Festiwalu Wiosny. Gra jest jednym z produktów, które chiński gigant Internetu i gier Tencent wypuścił za granicę w poprzednich latach.

Gry integrują ze sobą kultury. Ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie traktuje gry jako główną formę rozrywki.

Źródło: Chińskie gry integrują globalnych graczy – Silk Road Poland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *