Rynek chiński jest szansą dla wielu zagranicznych producentów towarów konsumpcyjnych, ze względu na rosnący popyt na produkty wysokiej jakości oraz udoskonalenie e-commerce.
W 2021 roku Browar Budweiser Brewing Company APAC globalnie zwiększył sprzedaż o 8,3 procent. Przychody na rynku chińskim i zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją (EBITDA) wzrosły odpowiednio o 18 procent i 28,7 procent, a sprzedaż w Chinach wzrosła 9,3 proc.
Chiny stają się teraz przyczółkiem dla Budweisera i innych zagranicznych firm, aby nawiązać innowacyjną współpracę, powiedział Yang Ke, dyrektor generalny Budweiser APAC.
Budweiser poczynił znaczne postępy w 2021 r. w kierunku osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju 2025, z browarem Wuhan jako pierwszym w chińskim przemyśle piwnym i globalną fabryką Budweisera, która osiągnęła neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto emisje dwutlenku węgla w całym łańcuchu produkcji zostały zmniejszone o 15,5% w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Rok 2021 zakończył się sukcesem także dla firmy Kingnature. Sprzedaż tej szwajcarskiej marki zarządzania zdrowiem wzrosła w Chinach o 73 procent rok do roku.
Z kolei według najnowszego raportu finansowego L’Oréal w Azji Północnej, na dzień 31 grudnia 2021 r. sprzedaż marki w Chinach wzrosła o 18,6 procent rok do roku do 71,679 miliardów juanów.
Chiny są obecnie drugim co do wielkości rynkiem L’Oréal na świecie, ale to tylko kwestia czasu, zanim staną się pierwszym – powiedział Fabrice Megarbane, prezes Strefy Azji Północnej i dyrektor generalny L’Oréal China.
Źródło: Rynek chiński otwiera nowe możliwości dla zagranicznych producentów – Silk Road Poland