Wzmożone wydatki gospodarstw domowych odegrały w tym roku wiodącą rolę w napędzaniu chińskiej gospodarki, podobnie jak handel zagraniczny, który pomimo wyzwań w kraju i za granicą odnotował dwucyfrowy wzrost.
W kwietniu kraj przedstawił wytyczne dotyczące dalszego wykorzystania swojego potencjału konsumpcyjnego, wraz ze szczegółowymi środkami na rzecz rozwiązania krótkoterminowych wąskich gardeł i zwiększenia długoterminowej żywotności konsumpcji.
Obszary wiejskie mają ogromny potencjał wzrostu, ponieważ wydatki gospodarstw wiejskich stanowiły w tym okresie tylko 13,4 procent całkowitej społecznej sprzedaży detalicznej.
Handel zagraniczny Chin w pierwszym kwartale był stabilny, a całkowity import i eksport wzrosły o 10,7% rok do roku.
Transgraniczny import i eksport e-commerce osiągnął w pierwszym kwartale 434,5 miliarda juanów (65,54 miliarda dolarów amerykańskich), a eksport pojazdów elektrycznych wzrósł o 244,6 procent rok do roku, co wskazuje na postęp w rozwoju wysokiej jakości.
Źródło: Konsumpcja i handel zagraniczny podstawą chińskiej gospodarki – Silk Road Poland