W pierwszym kwartale bieżącego roku dochody BMW wzrosły ponad czterokrotnie rok do roku, osiągając wartość 12,9 miliarda dolarów amerykańskich.
Według firmy pełna konsolidacja joint venture BMW z Brilliance China Automotive Holdings Ltd. przyniosła pozytywny efekt w wysokości około 7,7 miliarda euro. W lutym niemiecki producent samochodów zwiększył swoje udziały w BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) z 50 do 75 procent.
Z powodu wąskich gardeł w dostawach i pandemii w Chinach światowe dostawy samochodów BMW Group spadły o 6,2 procent do 596 907 sztuk. Jedynie luksusowa marka grupy Rolls Royce odnotowała znaczący wzrost o 17,7 procent do 1624 sztuk.
Według BMW sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych nadal rosła i wzrosła o 28 procent do 89 669 sztuk. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych wzrosła ponad dwukrotnie, do 35 289 sztuk.
Wspierana silnym globalnym popytem na samochody premium, marka BMW utrzymuje swoje wytyczne na rok podatkowy 2022, spodziewając się, że zysk wyniesie od 7 do 9 procent.