Współpraca gospodarcza z Chinami – szanse na rozwój eksportu oraz główne trendy importu

8 listopada w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie zakończyła się 14. edycja targów China Homelife Poland.

W targach uczestniczyło ponad 500 chińskich wystawców z sektorów takich jak: artykuły gospodarstwa domowego, urządzenia smart dom, tekstylia, dekoracje i meble, artykuły dla matki i dziecka, elektronika użytkowa oraz nowa energia.

Uroczystość ceremonii otwarcia 14. edycji targów China Poland Trade Fair, od lewej: Marek Traczyk – Prezes Warszawskiej Izby Gospodarczej, Binu Pillaj – COO Meorient International Exhibition, Xu Xiaofeng – Minister-Radca Biuro Radcy Ekonomiczno-Handlowego Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w RP, Marek Cieśliński – dyrektor Departament Rolnictwa Ekologicznego i Jakości Żywności Ministerstwo Rolnictwa i rozwoju Wsi, Janusz Piechociński – Prezes Izba Przemysłowo – Handlowa Polska – Azja (b. wicepremier i minister gospodarki), Sun Linjiang – Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Chińskiej Republiki Ludowej w RP, Tomasz Szypuła – Prezes Ptak Warsaw Expo, Wang Deyang – zastępca dyrektora generalnego Biuro Rozwoju Handlu Ministerstwa Handlu ChRL, Mariusz Rukat – delegat Adama Struzika Marszałka Województwa Mazowieckiego, Chen Xunchao – zastępca dyrektora Biuro Rozwoju Handlu Ministerstwa Handlu ChRL, Wang Feishuo – kierownik Sekcji Gospodarki Zagranicznej i Handlu Biuro Handlu Okręgu Hangzhou Qiantang, Han Li – Kierownik Działu Operacji Inwestycyjnych Centrum Obsługi Inwestycyjnej Dystryktu Hangzhou Qiantang.

Targom towarzyszyła konferencja pt. Potencjał eksportowy Polski na rynkach globalnych. Współpraca gospodarcza z Chinami – szanse na rozwój eksportu oraz główne trendy importu.

Program konferencji:

  • Otwarcie Konferencji
    Marek Traczyk, prezes Warszawskiej Izby Gospodarczej
  • Hangzhou Qiantong – oferta współpracy
    Lily Wang, Deputy Section Chief of Hangzhou Qiantang Investment Promotion Service Center
  • GLOCAL PLZ COOP – Wyrównywanie szans lokalnych firm w zakresie integracji transgranicznej
    Juan Giralt, lider projektu GLOCAL PLZ COOP, prezes Panegara Sp. z o.o. i współzałożyciel Panegara Portugal i Panegara China
  • Narzędzia wsparcia polskich eksporterów
    Aneta Wankiewicz, ekspert w Departamencie Wsparcia Exportu Polska Agencja Inwestycji i Handlu
  • Możliwości lokowania polskich produktów i usług na rynkach azjatyckich, ze szczególnym uwzględnieniem Azji Środkowej
    Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo – Handlowej Polska Azja
  • Turystyka biznesowa szansą na pozyskanie nowych partnerów dla polskich przedsiębiorców
    Marek Traczyk, prezes Warszawskiej Izby Gospodarczej
  • Misje gospodarcze z Krajową Izbą Gospodarczą
    Andrzej Szumowski, wiceprzewodniczący Rady Krajowej Izby Gospodarczej   
  • Propozycje wsparcia eksporterów przez Samorząd Województwa Mazowieckiego
    Mariusz Rukat, przedstawiciel Marszałka Adama Struzika
  • Finansowanie eksportu i inwestycji zagranicznych w BGK
    Joanna Wierzbowska, ekspert ds. relacji w finansowaniu handlu
  • Nowoczesne technologie wsparciem dla eksportu
    Jolanta Itrich-Drabarek, dyrektor w Łukasiewicz – Warszawski Instytut Technologiczny

China Homelife Poland to największa w tej części Europy wystawa chińskich produktów z wielu branż, gromadząca co roku setki sprzedających i tysiące kupujących. To znakomita okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów handlowych z chińskimi producentami.  Organizatorem jest firma Meorient International Ltd., która od wielu lat z powodzeniem organizuje imprezy targowe na całym świecie.

Chiny deklasują rywali w wyścigu po nowe technologie, chińskie produkty jakością nie ustępują europejskim, a chińska oferta stale się powiększa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *