W 2021 roku Chiny pozostały najważniejszym klientem niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.
Niemiecki eksport samochodów osobowych do Chin wzrósł w ubiegłym roku o 14 procent rok do roku, osiągając wartość 16,7 miliarda euro (18,7 miliarda dolarów amerykańskich).
Eksport niemieckich samochodów do Stanów Zjednoczonych wzrósł w tym czasie do 15,9 mld euro r., podczas gdy eksport do Wielkiej Brytanii, trzeciego co do wielkości kraju eksportowego w branży, spadł o 17 procent do 9,4 mld euro.
Podczas gdy eksport samochodów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi spadł, w Niemczech odnotowano silny wzrost eksportu pojazdów całkowicie elektrycznych i hybrydowych samochodów osobowych. W 2021 r. Niemcy wyeksportowały około 300 000 samochodów z napędem elektrycznym, o wartości 12,6 mld euro.
Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) przewiduje, że światowy rynek samochodów osobowych w 2022 roku wzrośnie o 4 proc. Stany Zjednoczone i Chiny osiągną wzrost o 2 proc., podczas gdy rynek europejski może wzrosnąć o 5 proc.
Źródło: Chiny pozostają największym rynkiem dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego – Silk Road Poland